Go Short: De voorfilm terug op het witte doek!

De voorfilm is terug! Go Short vindt dat de korte film een plek verdient op het grote scherm, ook in 2018 zijn de korte films weer te zien voor de hoofdfilm in Slieker!

Ben jij ook voor de voorfilm? Laat dan van je horen op Facebook: facebook.com/devoorfilmmoetterug

Januari

Life Cycles
Ross Hogg / Verenigd Koninkrijk / 4’ / 2016 / animatie

Een observatie van routine. monotonie, aandacht en afleiding. Laten we onbewogen gebeurtenissen passeren, of zullen we een keer breken met de cyclus?

.

Februari

Negative Space
Max Porter en Ru Kuwahata / Frankrijk, Ierland / 6′ / 2017 / animatie

Negative Space vertelt het bitterzoete verhaal van een relatie tussen een vader en zijn zoon, Sam. Vader is vaak weg voor zakenreizen, maar door Sam te leren hoe hij zijn koffer zo efficiënt mogelijk inpakt is er een verbinding tussen hem en zijn zoon.

 

Maart

Bullet Time
Frodo Kuipers / Nederland/ 6′ / 2016 / animatie

Twee kogels, gemaakt om te doden, worden midden in hun dodelijke vlucht verliefd op elkaar. In plaats van hun dodelijke doel kiezen de kogels voor de liefde, met desastreuze gevolgen voor beide cowboys.

 

 

April

Skywards
Eva Weber / Verenigd Koninkrijk / 5′ / 2017 / documentaire 

Een poëtische film die de kijker meeneemt in de wereld van duivenmelkers en hun duiven vliegend hoog boven de drukke straten van Old Delhi.

 

 

Mei

The Weight of Spring
Erika Calmeyer / Noorwegen / 6′ / 2017 / fictie

Hoe ziet liefde er uit? The Weight of Spring laat 12 verschillende liefdesrelaties zien waarbij nabijheid, destructiviteit, eenzaamheid en intimiteit op 24 verschillende manieren beleefd worden.

 

 

JunI

Catastrophe
Jamille van Wijngaarden / Nederland / 2′ / 2017

Wanneer een klein parkietje plots dood in het kooitje ligt, wijzen alle vingers naar de kat. Wanhopig probeert hij de hele boel te redden, maar eigenlijk gaat het vanaf hier pas echt compleet mis.

 

 

JulI

Standby
Charlotte Regan / Verenigd Koninkrijk / 6′ / 2016

Gary en Jenny delen net als veel andere politieagenten een krap ‘kantoor’: de voorbank van een patrouilleauto. Hun relatie ontvouwt zich en staat in komisch contrast met hun omgang met dieven en criminelen die verschijnen op de achterbank